Sunday, October 21, 2012

နႏၵမာတာ မိန္းမျမတ္

ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္တုန္းက ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ရဲ႕ေတာင္ဘက္၊ ေဝဠဳက႑ကီ အမည္ရွိတဲ့ၿမိဳ႕မွာ ‘နႏၵမာတာ’ လို႔ ေခၚတဲ့ သူေ႒းမတစ္ေယာက္ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။

အဲဒီသူေဌးမဟာ…
(၁) စင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းတဲ့ ကိုယ့္က်င့္သီလနဲ႔လည္း ျပည့္စံုတယ္။
(၂) ေန႔စဥ္ ေနလြဲညစာ မစားပဲ ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္တဲ့ အက်င့္နဲ႔လည္း ျပည့္စံုတယ္။
(၃) ျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မူသမွ် ပိဋကတ္သံုးပံုကိုလည္း ႏႈတ္ငံုရြက္ေဆာင္ႏိုင္တယ္။
(၄) စ်ာန္သမာပတ္ ခ်မ္းသာနဲ႔တကြ အနာဂါမ္တည္ၿပီးသူ အရိယာမိန္းမျမတ္လည္းျဖစ္တယ္။
(၅) ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာတဲ့ သူေဌးသမီးျဖစ္ရံုတင္မက ယူရာမထင္ ျပန္ျပန္ျပည့္တဲ့ သေလးစပါးနီ စပါးက်ီေပါင္း တစ္ေထာင့္ႏွစ္ရာငါးဆယ္ရဲ႕ အရွင္သခင္မလည္း ျဖစ္တယ္။

နႏၵမာတာရဲ႕အေၾကာင္းအရာေတြဟာ စိတ္ဝင္စားစရာလည္းေကာင္းသလို ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ိဳးေကာင္း သား-သမီးေတြအတြက္ စံထားစရာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ တရားအားထုတ္တယ္ဆိုၿပီး၊ ဝိပႆနာ မွတစ္ပါး ဒါနမႈျပဳ၊ သီလေဆာက္တည္၊ ပရိတ္ရြတ္၊ ဂုဏ္ေတာ္ပြါး၊ ေမတၱာပို႔တာေတြကို အပိုအလုပ္လိုလို ထင္ျမင္ယူဆၿပီး ပစ္ပယ္လုမတတ္ ျဖစ္သြားၾကသူေတြအေနနဲ႔ အနာဂါမ္အရိယာျဖစ္ၿပီးသူ နႏၵမာတာ အေၾကာင္းေလးကို ေလ့လာၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။

တရားေတာ္ကို ပူေဇာ္ပါ

တစ္ခုေသာ ညကာလ၊ ဘံုခုနစ္ဆင့္ရွိတဲ့ ျပႆာဒ္ထက္မွာ နႏၵမာတာ မိန္းမျမတ္ဟာ သမာပတ္ ဝင္စားၿပီး ေအးခ်မ္းတဲ့ ညကာလကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး အသံုးခ်ေနခဲ့ပါတယ္။ သမာပတ္က ထၿပီးတဲ့ေနာက္ မိုးေသာက္ယာမ္ ကာလက က်န္ေနေသးတယ္။ “က်န္ေနေသးတဲ့ ညဉ့္ကာလကို ဘယ္လိုေမြ႔ေလ်ာ္ျခင္းမ်ိဳးနဲ႔ ေမြ႕ေလ်ာ္ၿပီး ကုန္လြန္ေစရင္ေကာင္းမလဲ” စဥ္းစားတယ္။ “တရားေတာ္ႏွင့္ေမြ႔ေလ်ာ္မယ္” ဆိုၿပီးေတာ့ ဂါထာေပါင္း ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္ေလာက္ရွိတဲ့ “ပါရာယန သုတၱန္” ေဒသနာေတာ္ကို သာသာယာယာရြတ္ဆိုၿပီး ေနလိုက္တယ္။ {ပါရာယနသုတၱန္ဆိုတာက ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၊ ပါသာဏေစတိယေက်ာင္းမွာ ဗာဝရီရေသ့ႀကီးရဲ႕တပည့္ ရေသ့ေပါင္း တစ္ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ေယာက္ စိတ္ထဲက ေမးေလွ်ာက္သမွ်ကို ဘုရားရွင္က ႏႈတ္ေတာ္က ထုတ္ေဖာ္ၿပီး ေဟာေတာ္မူထားတဲ့ တရားေတာ္ျဖစ္တယ္။}

ဒါကိုၾကည့္ရင္ ပရိတ္ရြတ္ ေမတၱာပို႔စတာေတြဟာ အပိုအလုပ္မဟုတ္ဘူး၊ အနာဂါမ္တည္ၿပီးသား အရိယာ ဥပါသိကာမႀကီးတို႔ေသာ္မွ ဘုရားတရားေတာ္ေတြကို ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္ၿပီးေတာ့ အခါအားေလ်ာ္စြာ ေမြ႔ေပ်ာ္ေနခဲ့ေၾကာင္း၊ အရြတ္အဖတ္ကိုခ်ည္းသာ ဝါသနာထံုသူေတြအေနနဲ႔လည္း ညရဲ႕ေရွ႕ပိုင္းမွာ တရားအားထုတ္ သမာပတ္ဝင္စားေနခဲ့တဲ့ နႏၵမာတာထံုးကို ႏွလံုးမူၿပီးေတာ့ အရြတ္သက္သက္နဲ႔လည္း မျဖစ္ေသး၊ အားထုတ္ဖို႔လည္း ႀကိဳးစားသင့္ေသးေၾကာင္း သတိထားမိၾက လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။


တရားနာပရိတ္သတ္ေတြ ရွိပါတယ္

ျပႆာဒ္ထက္ကေန သာသာယာယာ ရြတ္ဆိုေနတဲ့ နႏၵမာတာရဲ႕ တရားေတာ္အသံကို နာၾကားမယ့္သူ တစ္ေယာက္ ဆိုက္ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ သူကေတာ့ ကိစၥတစ္ရပ္နဲ႔ ေျမာက္အရပ္ ကေန ေတာင္အရပ္သို႔ နာရီဝါဟန ယာဥ္သာႀကီးကိုစီးၿပီး ေျခြရံသင္းပင္းအစံုအလင္နဲ႔ ခရီးထြက္လာတဲ့ ေဝႆဝဏ္ နတ္မင္းႀကီးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ နႏၵမာတာရဲ႕ တရားေတာ္သံကို ၾကားလိုက္ရတဲ့ နတ္မင္းႀကီးဟာ သူ႕ယာဥ္ကို ရပ္တန္႔ေစၿပီး တရားေတာ္ကို နာယူပါတယ္။ တရားေတာ္ၿပီးဆံုးတဲ့အခါမွာေတာ့ “ႏွမႀကီး၊ သာဓု သာဓု” ဆိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းခ်ီးျပဳတယ္။

ဒီေနရာမွာ အရွင္မဟာသီလဝံသက သူ႕ရဲ႕ပါရာယနဝတၳဳမွာ........
ေဝႆဝဏ္နတ္မင္းႀကီး သာဓုေခၚပံုကို “တရားနာ ၿပီးဆံုးေသာအခါ၌ ေရႊပန္းတရာစည္သဖြယ္ ကဲ့သို႕ေသာ (ေရႊပန္တ်ာစည္) လည္ေတာ္၏ တင့္တယ္ျခင္းကို ေဖာ္၍ တင့္တယ္ေစလ်က္ ‘ႏွမႀကီး၊ အံ့ဖြယ္ျဖစ္စြ’ ဟု ေကာင္းခ်ီးေပး၏။ ဘုရားျမတ္စြာ၊ ပါသာဏေစတိယမည္ေသာ ေက်ာင္းေတာ္၌ ေနေတာ္မူလ်က္ တစ္ေသာင္းေျခာက္ေထာင္တစ္က်ိပ္ ခုနစ္ေယာက္ေသာ ပါရာယနိက ရေသ့ပုဏၰားတို႔ကို တိုင္တည္၍ ေဟာေတာ္မူသည့္ေန႔မွ ယခုေန႔ကား အထူးမရွိ၊ အတူတည္း။ ႏွစ္တံုးျပတ္ျဖတ္ေသာ ေရႊတံုး ကဲ့သို႔ ႏွမႀကီးရြတ္ေသာ ဂါထာသည္ ဘုရားျမတ္စြာ ေဟာေတာ္မူေသာ ဂါထာလည္းေကာင္းတည္း ။ ႏွမႀကီးလည္း အမွတ္ၿမဲစြာ၏။ ႏွမႀကီး၏ ေဟာသံလည္း နားသာစြာ၏။ ငါလည္းသာဓုေခၚပါ၏။ ဟု ေကာင္းခ်ီးေပးလင့္၏ ” ဆိုၿပီးေတာ့ အ႒ကထာလာစကားရပ္ကို ျမန္မာစကားေျပအသြားနဲ႔ ၾကည္ႏူးဖြယ္ ေဖာ္ျပထားတာကို ေတြ႕ရတယ္။

ဒါကိုၾကည့္ရင္ ဘုရားရဲ႕တရားေတာ္ကို နာခံလိုသူေတြ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ အခ်ိန္အခါမေရြး ရွိေနနိုင္ေၾကာင္း သိၾကရပါတယ္။ တရားေတာ္ေတြကို ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ၾကသူေတြအေနနဲ႔က အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္၊ က်န္းမာေရးေကာင္းေအာင္၊ စီးပြါးဥစၥာတိုးတက္ေအာင္ စသျဖင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ရြတ္ဖတ္ေနၾကတာမ်ိဳးေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အျဖစ္သေဘာ ေဟာေဟာ ဒိုင္းဒိုင္း ရြတ္ဖတ္တာနဲ႔စာရင္ နားေထာင္ခ်င္စဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ သာသာယာယာရြတ္ဆိုမႈ၊ အသံထြက္က်နမွန္ကန္မႈတို႔ကို ဂရုစိုက္ေပးရင္ နာခံရသူေတြအတြက္ ပိုၿပီးေကာင္းပါတယ္။ အခန္႔သင့္လို႔ ၾကားနာခြင့္ရလိုက္ၾကမယ့္ ျမင္အပ္ မျမင္အပ္ ဓမၼမိတ္ေဆြေတြအတြက္ ၾကည္ႏူးစရာလည္း ျဖစ္ပါမယ္။

ရြတ္ဖတ္ၾကသူေတြအေနနဲ႔ ေစာေစာက ေျပာခဲ့သလို မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ိဳးနဲ႔ပဲ ရြတ္ရြတ္ တရားေတာ္ကို ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္ဖို႔ စိတ္ကူးကေလးရၿပီး ရြတ္ဖတ္ျဖစ္ၾကရံုနဲ႔တင္ ခ်ီးက်ဴးစရာျဖစ္ေနပါၿပီ။ ပစၦိမဘဝိက (ဒီဘဝ ေနာက္ဆံုးပိတ္ ရဟႏၱာျဖစ္ကို ျဖစ္ရမယ့္) ညီေတာ္မင္းနန္ တို႔ေသာ္မွ နတ္သမီးကိုလိုခ်င္လို႔ တရားအားထုတ္ခဲ့တာမဟုတ္လား။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ မိမိရြတ္ဖတ္ေနတဲ့ တရားေတာ္ကို မိမိတို႔ဘာသာစကားနဲ႔ ဘာကိုဆိုလိုမွန္းသိထားၿပီးေတာ့ ရြတ္ဖတ္ရင္ေတာ့ ကိုယ့္အတြက္ ပိုေကာင္းသြားတာေပါ့။ တရား, တရား ရြတ္ဖန္မ်ားေတာ့ တရားထဲက တရားေတြရလာနိုင္တယ္ဆိုတာ အဓိပၸါယ္ကိုသိၿပီး ရြတ္ဖတ္သူေတြမွသာ ရႏိုင္တဲ့ အက်ိဳးထူးတစ္ခုပါ။

ဒီေနရာမွာ ဦးဇင္းတို႔ ေက်းဇူးရွင္ ဆရာသမားမ်ားက ဆံုးမၾကပံုကေလးကိုပါ ေဖာ္ျပလိုပါေသးတယ္။ ဆရာသမားေတြက “ဒီမယ္ေမာင္၊ ပရိတ္ပဲရြတ္ရြတ္၊ ဂါထာေတာ္ေတြပဲ ရြတ္ရြတ္၊ ဒါေတြဟာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ႏႈတ္ေတာ္ထြက္ေတြပဲလို႔ ယံုၾကည္ၿပီးရြတ္၊ ၿပီးေတာ့ ဘုရားရွင့္ တရားေတာ္ေတြကို ေမာင့္ပါးစပ္မွာတင္ၿပီး ရြတ္ဖတ္ခြင့္ႀကံဳတာ အင္မတန္ ကံထူးလို႔ပဲမွတ္၊ ေမာင့္လို ဘုရားတရားေတာ္ေတြကို ရြတ္ဖတ္ခြင့္မသာတဲ့သူေတြ ေမာင့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ အမ်ားႀကီးရွိေနတယ္၊ တရားေတာ္ကို ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္တာက ေလာကုတၱရာတရားကိုးပါးအား ေလ်ာ္ကန္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ ဓမၼာႏုဓမၼပဋိပတ္အက်င့္- ဓမၼပူဇာ ကုသိုလ္ေတာ္ၾကီး၊ တစ္ခါ ဒီတရားေတာ္ကို အလိုရွိသူေတြလည္း ၾကားနာခြင့္ရၾကပါေစဆိုၿပီး ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိတဲ့ နတ္လူေတြကို တရားအလွဴေပးမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ထားနဲ႔ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ရင္ အဲဒါ ဓမၼဒါနကုသိုလ္ႀကီးကိုပါ ဆည္းပူးၿပီးသား ျဖစ္သြားၿပီ။ ေမာင့္တရားေတာ္သံကို နာခံၾကရသူေတြ အေနနဲ႔ကလည္း ဓမၼႆဝနကုသိုလ္ႀကီးကို ရသြားႏိုင္တယ္ ေမာင္ရဲ႕။ မေပါ့နဲ႔”  လို႔ ဆံုးမဖူးပါတယ္။


နႏၵမာတာအတြက္ နတ္မင္းႀကီး၏ ဓမၼပူဇာအလွဴ

ေဝႆဝဏ္နတ္မင္းႀကီးက အဲသလို သာဓုေခၚလိုက္တဲ့အခါ “သာဓု ေခၚတာ ဘယ္သူမ်ားပါလဲ အရွင္” ဆိုၿပီးေတာ့ နႏၵမာတာကေမးလိုက္တယ္။ “ႏွမႀကီး၊ သင့္ရဲ႕ေမာင္ႀကီးျဖစ္တဲ့ ေဝႆဝဏ္နတ္မင္းႀကီးပါ” ဆိုၿပီး ဟိုက ျပန္ေျဖတယ္။ “အရွင္နတ္မင္းႀကီး၊ ေကာင္းျမတ္လွပါတယ္။ သာဓုေခၚေတာ္မူတဲ့အတြက္ ကၽြဳႏု္ပ္ရြတ္ဆိုတဲ့ တရားေတာ္သည္ သင္နတ္မင္းႀကီးအတြက္ တရားလက္ေဆာင္ ျဖစ္ပါေစ” ဆိုၿပီး တရားအလွဴရဲ႕အဖို႔ကို ေပးေဝလိုက္တယ္။ ေဝႆဝဏ္နတ္မင္းႀကီးက “ႏွမႀကီး၊ ငါ့ကိုေပးေဝတဲ့ ဤတရားေတာ္ကိုလည္း ဧည့္လက္ေဆာင္အျဖစ္ ငါခံယူပါတယ္၊ နက္ျဖန္မိုးေသာက္တဲ့အခါ အရွင္သာရိပုတၱရာနဲ႔ အရွင္ေမာဂၢလာန္ မေထရ္ျမတ္တို႔ ေနာက္ေတာ္ပါ သံဃာေတြနဲ႔ ၾကြေရာက္ေတာ္မူလာၾကလိမ့္မယ္၊ အရွင္ျမတ္တို႔ကို ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးၿပီး ငါ့ကိုအမွ်ေပးေဝပါဦး၊ အဲသလို အမွ်ေပးေဝတာသည္လည္း ငါ့အတြက္ ဧည့္လက္ေဆာင္ျဖစ္ပါ လိမ့္ဦးမယ္ ႏွမႀကီး” ဆိုၿပီး သာဓုလည္းေခၚ သတင္းေကာင္းလည္းပါးပါတယ္။ သတင္းေကာင္းပါးၿပီးတဲ့ေနာက္ တရားေတာ္ကို နာၾကားခြင့္ ရသူမ်ားအေနျဖင့္ တရားေဟာပုဂၢိဳလ္ကို ပူေဇာ္ရိုးက်င့္ဝတ္ ရွိၾကသည့္အေလ်ာက္ သေလးစပါးက်ီႀကီးေတြနဲ႔ ပူေဇာ္ခဲ့တယ္။

အဲသလို ပူေဇာ္ခဲ့ေၾကာင္းကို “ႏွမႀကီး၊ ပါရာယနတရားကို သရဇၥ်ာယ္သည္တည္း၊ တရားေဟာမည္ေစ။ ငါလည္း တရားနာမည္ပါေစ။ တရားေဟာအား တရားနာမည္သည္ ပူေဇာ္ၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ ႏွမႀကီး တရားေဟာအား ပူေဇာ္ရေသာ က်င့္ဝတ္အေလ်ာက္ ပူေဇာ္ပါ၏” ဟု သေလးစပါးနီ အတိၿပီးေသာ၊ တစ္ေထာင့္ႏွစ္ရာငါးဆယ္မွ်ေသာ စပါးက်ီႀကီးတို႔ကို ေဆာက္ႏွင္းခဲ့၏။ ‘ႏွမႀကီး အသက္သ၍လွ်င္ ဤမွ်ေလာက္ေသာ က်ီတို႔သည္ ယူရာမထင္၊ အျပည့္ပင္ ျဖစ္ေစေသာ’ ဟု နတ္မင္းႀကီး အဓိ႒ာန္ျဖင့္ ေဆာက္တည္ ခဲ့သတည္း” ဟု အ႒ကထာလာစကားရပ္ကိုမွီးၿပီးေတာ့ အရွင္မဟာသီလဝံသက သူရဲ႕ပါရာယနဝတၳဳမွာ တခန္းတနား ေရးသားျပထား ခဲ့တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။

ဒီေန႔ေခတ္မွာလည္း ဘယ္ဂါထာေတာ္ကိုရြတ္လို႔ ရာထူးတက္သြားတယ္၊ အႏၱရာယ္က လြတ္ကင္းသြားတယ္၊ စီးပြါးေတြတက္လာတယ္ဆိုတာကို ၾကားေနဖတ္ေနၾကရပါတယ္။ ယံုခ်င္စရာေကာင္းတဲ့ အျဖစ္အပ်က္မ်ိဳးေတြရွိသလို တိုက္ဆိုင္သြားတာမ်ိဳးေတြလည္း ရွိေနၾကပါတယ္။ စာေရးသူရဲ႕ ပုဂၢလိကအျမင္ကေတာ့ စိတ္ကူးနဲ႔ႀကံဆလို႔ လံုးဝမျဖစ္ႏိုင္တဲ့ တစ္ခ်ိဳ႔ျဖစ္ရပ္ေတြဟာ မျမင္အပ္တဲ့ တရားနာပရိတ္သတ္ေတြရဲ႕ ဓမၼပူဇာလက္ေဆာင္တုန္႔ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနႏိုင္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ သို႔ေသာ္ အထူးသတိထားသင့္ၾကတာက လူ႔ေလာကမွာ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ လံု႔လဝီရိယ စိုက္ထုတ္မႈေတြကို မျပဳပဲ ဂါထာမႏၱန္ အားကိုးလြန္ၿပီး ဂါထာရူး မႏၱန္ရူးဘဝ ေရာက္မသြားၾကဖို႔ကိုပါ။ တကယ္ျဖစ္သင့္တာက တရားေတာ္ေတြကို ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္တဲ့ ေနရာမွာ အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ စာေရးသူတို႔ဆရာသမားမ်ားရဲ႕ အဆံုးအမမ်ားအတိုင္းလိုက္နာႏိုင္ရင္ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ တစ္စံုတစ္ခုကို လိုခ်င္လို႔ တရားေတာ္ကို ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္တယ္ဆိုတာထက္ ပိုၿပီးေလးနက္သင့္ပါတယ္။ နႏၵမာတာကေတာ့ “က်န္ေနေသးတဲ့ ညအခ်ိန္ကို တရားေတာ္နဲ႔ ေမြ႕ေလ်ာ္မယ္” ဆိုတဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထားရိုးရိုးကေလးနဲ႔ တရားေတာ္ကို ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ သရဇၥ်ာယ္ေနခဲ့တာပါ။


နႏၵမာတာရဲ႕ အံ့ခ်ီးဖြယ္ ဂုဏ္ရည္မ်ား

ေနာက္တစ္ေန႔ေရာက္ေတာ့ ၾကြေရာက္ေတာ္မူလာၾကတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို ေနအိမ္သို႔ပင့္ဖိတ္ၿပီး ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပါတယ္။ ဆြမ္းဘုန္းေပးၿပီးတဲ့အခါ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္က “သံဃာေတာ္ေတြ ၾကြလာမယ္ဆိုတာ ဘယ္သူေျပာလို႔ သိသတုန္း” ေမးေတာ္မူတဲ့ အတြက္ ေဝႆဝဏ္နတ္မင္းႀကီး ေျပာခဲ့ေၾကာင္း အစအဆံုး ေလွ်ာက္ထားရပါတယ္။ ၿပီးတဲ့ေနာက္ “အရွင္ျမတ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္မဆြမ္းအလွဴမွာ ပုဗၺမုဥၥေစတနာ ကုသိုလ္ႏွင့္ အပရေစတနာ ကုသိုလ္သည္ ေဝႆဝဏ္နတ္မင္းႀကီး ခ်မ္းသာျခင္းအတြက္ ျဖစ္ပါေစသား” ရယ္လို႔ ေလွ်ာက္ထား လိုက္တယ္။ အဲဒါဟာ အမွ်ေဝဖို႔ေတာင္းဆိုခဲ့တဲ့ ေဝႆဝဏ္နတ္မင္းၾကီးကို အမွ်ေပးေဝလိုက္တာပါပဲ။

အရွင္သာရိပုတၱရာက “နႏၵမာတာ၊ အံ့ၾသစရာကြယ္၊ မျဖစ္စဖူး အျဖစ္ထူးလိုက္ေလ၊ သင့္လိုလူသားတစ္ေယာက္က သည္လိုတန္ခိုးအာႏုေဘာ္ႀကီးမားတဲ့ ေဝႆဝဏ္နတ္မင္းႀကီးနဲ႔ မ်က္ေမွာက္ ထင္ရွား စကားေျပာခြင့္ရတတ္ပါေပတယ္” လို႔ မိန္႔ေတာ္မူတယ္။ နႏၵမာတာက “အရွင္ဘုရား၊ ဒါက အံ့ၾသစရာမဟုတ္ေသးပါ၊ တပည့္ေတာ္မမွာ တျခားအံ့ၾသစရာေကာင္းတာေတြ၊ ထူးထူးျခားျခားျဖစ္တာေတြ ရွိပါေသးတယ္ဘုရား” လို႔ ေလွ်ာက္လိုက္တယ္။ အဲဒီ ေနာက္ထပ္ေလွ်ာက္ထားခ်က္ (၇)ခ်က္ကို ျမန္မာ စကားေျပ အေရးအသား ေခတ္ဦးရဲ႕အရသာကိုလည္း ခံစားရ၊ ပိုၿပီးေတာ့လည္းေလးနက္ရေလေအာင္ အရွင္မဟာသီလဝံသရဲ႕ အေရးအသားတိုင္းေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။

“(၁) အရွင္သာရိပုတၱရာလည္း ‘တန္ခိုးၾကီးေသာ နတ္မင္းႏွင့္တကြ မ်က္ေမွာက္ကကၤာ ဖူးေတြ႔ရ၍ နႏၵမာတာ ႏႈတ္ဆက္ရေသာဟူသည္ အံ့ဖြယ္သရဲ ျဖစ္စြတကား’ ဟု ေကာင္းခ်ီးေပး၏။ နႏၵမာတာလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္လွ်င္ အံ့ဖြယ္သရဲ ျဖစ္ေလာက္ေသာ မိမိေက်းဇူးကို ဆိုေပ၏။

(၂) နႏၵဟု အမည္ရွိေသာ အကၽြန္႔သားတစ္ေယာက္သာတည္း။ ထိုသို႔ေသာသားကို တစ္စံုတစ္ခုေသာ ေသေပ်ာက္ေလာက္ေသာ အျဖစ္ႀကီး၌ ယူငင္၍သတ္ညွစ္ေလ၏။ အကၽြန္၏ႏွလံုးသား တစိုးတစိ ေဖာက္ျပန္ျခင္းမွ် မၾကာ္ေသာ မျဖစ္ဘဲလွ်င္ ၾကပေတ့ပင္ ဆည္းတားႏိုင္သတည္း။

(၃) တစ္ဦးတံု ၾကမၼာအေလ်ာက္ ဖိတ္စဥ္ေလေသာ အကၽြန္႔လင္သည္ ဘီလူးျဖစ္သတည္း။ တစ္ရံတစ္ရံလာလတ္၍ လူကအသြင္ျဖင့္ ျမင္ၿမဲတိုင္းပင္ ျပလွာ၏။ ထိုျပလွာသည္ကို ျမင္ေသာ္လည္း အကၽြန္႔ႏွလံုး တြန္႔တို မရွိသလွ်င္ကတည္း။

(၄) တစ္ႀကိမ္တံု ငယ္ေသာအရြယ္ကလွ်င္ မိဘေပးစားေသာလင္၏ အိမ္တြင္ ရွိလွာ၏။ ထိုသို႔ရွိလွာေသာ အခါကစ၍ လင္မွတစ္ပါးကို ႏွလံုးမွ် လြန္က်ဴး၍ က်င့္ဖူးေလသည္မရွိ။

(၅) အၾကင္တစ္ဦးတံု အၾကင္ေသာအခါကစ၍ သာသနာတြင္ ‘ဘုရား ဒါယိကာမ’ ဟု သရဏဂံုေဆာက္တည္၍ ဝန္ခံစမူ၏။ ထိုေသာအခါကစ၍ ပဥၥသီတင္း ပ်က္ဖူးသည္မရွိ။

(၆) အၾကင္တစ္ဦးတံု အၾကင္အၾကင္မွ်ေလာက္ေသာ စ်ာန္သမာပတ္ခ်မ္းသာကို ျမတ္ေသာပုဂၢိဳလ္တို႔ ခံ၏။ အကၽြန္လည္း ထိုအတိုင္းလွ်င္ အလိုအေလ်ာက္ စ်ာန္ခ်မ္းသာကို ခံစားရ၏။

(၇) စ်ာန္သမာပတ္ ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါးလည္း ေလာကုတၱရာအားျဖင့္ ၾသရံဘာဂိယသံေယာဇဥ္ငါးပါးကို အကၽြန္၌ မေဖ်ာက္ႏိုင္ဘဲ ၾကြင္သည္မရွိ။

ဤသို႔ခုနစ္ၾကိမ္ေစ့ေအာင္လွ်င္ မိမိကိုယ္၌ အၿမဲျဖစ္ေသာ အက်င့္ကို နႏၵမာတာ မိန္းမျမတ္ သည္ ျပန္ေပသည့္ အတိုင္းလွ်င္ သာရိပုတၱရာအရွင္ကား အံ့ဖြယ္သရဲျဖစ္ လ်က္ ေကာင္းခ်ီးေပးသည္ႏွင္ႏွင္ တည္း ။ ဤသို႔ဆိုအပ္ခဲ့ၿပီးေသာ ေက်းဇူးအက်င့္၊ သီတင္းအာစာရတို႔သည္ကား နႏၵမာတာ မိန္းမျမတ္၏ ေက်းဇူးအာႏုေဘာ္ႏွင္ႏွင္တည္း။”



က်မ္းကိုး။  ။ * အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ သတၱကနိပါတ္၊ မဟာယညဝဂ္၊ နႏၵမာတာသုတ္၊ ပါဠိေတာ္ *အရွင္မဟာသီလဝံသ၏ ပါရာယနဝတၳဳ။   *ဒဂုန္ဦးစန္းေငြ၏ ဗုဒၶကိုယ္တိုင္ ေျဖၾကား ခဲ့ရေသာ ေမးခြန္းႏွင့္ ျပႆနာမ်ား။

ေမတၱာျဖင့္
အရွင္ဝိသာရဒ (ရမၼာဝတီ)

1 comment:

Dhamma Latsaung said...

သိပ္တန္ဘိုးရွိတဲ့ဓမၼေဆာင္းပါးတပုဒ္ပါပဲဘုရား။
တပည့္ေတာ္ကူးယူသြားပါတယ္။
သူတပါးေတြကိုလည္းမွ်ေ၀ခႊင့္ျပဳေတာ္မူပါဘုရား။
ေက်းဇူးအနႏၱပါဘုရား။