Friday, May 24, 2013

"ဓမၼပူဇာဆိုတာ ဘယ္လို ပူေဇာ္တာပါလိမ့္"


ခုဒၵကပါဌအ႒ကထာ၊ မဂၤလသုတ္အဖြင့္၌ပူဇာဟူသည္ကို “ပူဇာတိ သကၠာရဂရုကာရ မာနနဝႏၵနာ- ပူဇာဟူသည္ ေကာင္းစြာျပဳျခင္း၊ အေလးအျမတ္ျပဳျခင္း၊ျမတ္ႏိုးတနာျပဳျခင္း၊ ရွိခိုးျခင္းတည္း” ဟု ဖြင့္ဆိုျပထားေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အာမိသျဖင့္ ေကာင္းစြာျပဳျခင္း၊ အေလးအျမတ္ျပဳျခင္း ၊ျမတ္ႏိုးတနာျပဳျခင္း၊ ရွိခိုးျခင္းမ်ားကို ‘အာမိသပူဇာ’ ဟု လည္းေကာင္း၊ ဓမၼျဖင့္ ေကာင္းစြာျပဳျခင္း ၊အေလးအျမတ္ျပဳျခင္း၊ ျမတ္ႏိုးတနာျပဳျခင္း၊ ရွိခိုးျခင္းမ်ားကို ‘ဓမၼပူဇာ’ ဟုလည္းေကာင္းအက်ဥ္းအားျဖင့္ မွတ္သားႏိုင္ၾကၿပီ ျဖစ္ပါသည္။


"အာမိသပူဇာ"

ထိုတြင္ အာမိသဟူသည္ပစၥည္းေလးပါး၊ လာဘ္လာဘ၊ တံစိုးလက္ေဆာင္၊ ကိေလသာကာမ၊ ကိေလသာတို႔ျဖင့္ သံုးသပ္အပ္ေသာအရာတို႔ဟူ၍ဆရာျမတ္တို႔က ဖြင့္ဆိုရွင္းျပေတာ္မူၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္.. အပူေဇာ္ခံပုဂၢိဳလ္တို႔အား ပန္း၊ေရခ်မ္း၊ ဆီမီး၊ အဝတ္အထည္၊ စားေသာက္ဖြယ္ရာ ေငြေၾကးဝတၳဳ စသည့္ အာမိသပစၥည္းတို႔ျဖင့္ ျမတ္ႏိုးတနာျပဳ၍ ေပးလွဴျခင္း စသည္ကို အာမိသပူဇာ ဟုေခၚေဝၚရေလသည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္ အသံုးတြင္ ေခတ္စားေနေသာ တရားေဟာပုဂၢိဳလ္တို႔အား ကပ္လွဴသည့္ နဝကမၼစာအိတ္ႀကီးငယ္ စသည္တို႔သည္ကား အမ်ားသိမွတ္ေနၾကသကဲ့သို႕ ဓမၼပူဇာစစ္စစ္ မဟုတ္မူ၍၊့ အာမိသပူဇာ စာရင္းဝင္တို႔သာ ျဖစ္ၾကေလသည္။

ဤေနရာတြင္ ပူဇာဟူေသာစကားကို သကၠာရႏွင့္ ဂါရဝ ဟူေသာ စကားတို႔ျဖင့္ ယွဥ္တြဲၾကည့္လွ်င္ ပို၍ နားလည္ဖြယ္ရာရွိ၏။   မွန္၏။  ပါရာဇိကဏ္အ႒ကထာ၌ ေအာက္ပါအဓိပၸါယ္ကို ဖြင့္ဆိုထား သည္ကို ေတြ႕ရ၏။

- အာမိသျဖင့္တစ္စံုတစ္ေယာက္အား ပူေဇာ္ၾကရာ၌ အပူေဇာ္ခံပုဂၢိဳလ္အားကား အေလးအနက္မထားဘဲ မိမိ၏လွဴဖြယ္ပစၥည္းကိုသာေကာင္းစြာျပင္ဆင္ လွဴဒါန္းလွ်င္၊ ၎ကို ‘သကၠာရ’ ဟု ေခၚ၏။

- လွဴဖြယ္ပစၥည္းကိုကားေကာင္းစြာျပင္ဆင္မႈမျပဳဘဲ၊ အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္ကိုသာ အေလးအျမတ္ျပဳကာ ေပးကမ္း လွဴဒါန္းလွ်င္၊၎ကို ‘ဂါရဝ’ ဟုေခၚ၏။

- ထိုသကၠာရ၊ ဂါရဝႏွစ္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုစြာ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးျခင္းႏွင့္တကြ ေကာင္းစြာ ျပင္ဆင္စီရင္အပ္ေသာ လွဴဖြယ္ပစၥည္းျဖင့္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း အေလးအျမတ္ ပူေဇာ္ခ်ီးေျမွာက္ျခင္းကို‘ပူဇာ’ ဟု ေခၚေလသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေကာင္းစြာျပင္ဆင္ထားအပ္ေသာလွဴဖြယ္ဝတၳဳတို႔ျဖင့္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္တို႔အား ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးစြာ အေလးအျမတ္ျပဳ ပူေဇာ္ခ်ီးေျမွာက္လွ်င္၊ ၎ကို‘အာမိသပူဇာ’ ဟု ေခၚရေလသည္။


“ဓမၼပူဇာ”

‘ဓမၼပူဇာ’ ဟူေသာစကားရပ္၌'ဓမၼ'အရ မျပဳက်င့္ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရမည္ဟု ပညတ္ေတာ္မူ အပ္သည့္ (ဝါရိတၱ) သီလသိကၡာပုဒ္ေတာ္မ်ား၊ လိုက္နာရမည္ဟု ပညတ္ေတာ္မူအပ္သည့္ ဆရာသမားတို႔ အေပၚ၌ ျပဳက်င့္ရာေသာ ဝတၱရားမ်ားစေသာ စာရိတၱသီလ(ေခၚ) အာစာရပညတ္ေတာ္မ်ား၊  ဓုတင္အက်င့္မ်ား ၊ ေသာတာပတၱိမဂ္၏ေရွ႔ ေဂါၾတဘုဉာဏ္ တိုင္ေအာင္ေသာသမထ-ဝိပႆနာအက်င့္မ်ားကို ေကာက္ယူရေလသည္။

မွန္၏။  ထို ေရွာင္ၾကဥ္ရမည့္သီလသိကၡာပုဒ္ေတာ္မ်ား၊ ျဖည့္က်င့္ရမည့္ ဝတၱရားႀကီးငယ္မ်ား၊ ဓုတင္အက်င့္ျမတ္မ်ားႏွင့္သမထ-ဝိပႆနာ အက်င့္ျမတ္မ်ားသည္ မဂ္ေလးပါး၊ ဖိုလ္ေလးပါးႏွင့္ နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ ေလာကုတၱရာတရား ကိုးပါးအားေလ်ာ္ကန္ထိုက္တန္သည့္ အက်င့္ (ပုဗၺဘာဂပဋိပဒါ) တို႔ပင္ ျဖစ္ေလသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ‘ဓေမၼနပူဇနာ ဓမၼပူဇာ’ ဟူသည္ႏွင့္အညီ၊ ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာသံုးပါးတို႔အား ေလးစားခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳေသာ အားျဖင့္ထို သီလသိကၡာပုဒ္ေတာ္မ်ားကို လိုက္နာျခင္း၊ ဝတ္ႀကီးဝတ္ငယ္မ်ားကို ျဖည့္က်င့္ျခင္း၊ဓုတင္အက်င့္ျမတ္တို႔ကို လိုက္နာက်င့္သံုးျခင္း၊ သမထ-ဝိပႆနာတရားတို႔ကို ပြါးမ်ားအားထုတ္ျခင္းဟူေသာ အက်င့္-ဓမၼျဖင့္ ပူေဇာ္ျခင္းကိုပင္ ‘ဓမၼပူဇာ’  ဟု ေခၚရေလသည္။ လိုရင္းခ်ဳပ္၍ ဆိုရပါလွ်င္ ဘုရား တရားသံဃာ ရတနာသံုးပါးအေပၚ ေလးစားခ်စ္ခင္ေသာအားျဖင့္ ဗုဒၶ၏အဆံုးအမ ျမတ္ဓမၼအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးေနထိုင္၍ပူေဇာ္ျခင္းကို ဓမၼပူဇာ ဟု ေခၚရေလေတာ့သည္။


“ပူေဇာ္အထူးကို ခံယူေတာ္မူထိုက္ေသာျမတ္စြာဘုရား”

- ေလာကတြင္ ရွိသမွ်လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါတို႔ကို ဧရာမေနရာႀကီးတစ္ခုတြင္ စုေဝးေစၿပီး အပူေဇာ္ အခံထိုက္ဆံုး ပုဂၢိဳလ္ကိုေရြးခ်ယ္မည္ဆိုပါက ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္မွတပါး အျခားသူျဖစ္စရာ အေၾကာင္းမရွိေပ[အရဟံ]။

- အေၾကာင္းကား ဗုဒၶသည္သာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မာန ဒိ႒ိ ဝိစိကိစၦာ ထိန ဥဒၶစၥ အဟိရိကအေနာတပၸ ဟူေသာ ကိေလသာတရားဆိုးတို႔ကို ဝါသနာအေငြ႔အသက္ႏွင့္တကြ ပယ္ျဖတ္ေတာ္မူၿပီးေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ေလသည္ [အရ,ဟံ]။

- ဗုဒၶ၏ ထိုသေဘာသည္ကား လူေရွ႕တြင္သာ ကိေလသာ ကင္းသေယာင္ ဟန္ေဆာင္ေနသည္မဟုတ္၊လူသူမရွိသည့္ ဆိတ္ကြယ္ရာ၌လည္း ၎အတူပင္ မေကာင္းမႈကို ျပဳေတာ္မမူသည္သာ ျဖစ္ေလသည္ [အ,ရဟံ]။

- ထို႕ေၾကာင့္ပင္ ဗုဒၶ၏ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္တို႔ကိုသိ၍ဗုဒၶကို ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳၾကသူ တို႔သည္ ေက်ာင္းသကၤန္းဆြမ္းေဆးတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ျခင္း အာမိသပူဇာျဖင့္လည္းေကာင္း၊ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးေသာ သိကၡာပုဒ္ေတာ္မ်ားကို လိုက္နာျခင္းစေသာ ဓမၼပူဇာျဖင့္လည္းေကာင္း ယေန႔တိုင္ပူေဇာ္လ်က္ရွိၾကေလသည္။


“အာမိသျဖင့္ပူေဇာ္ၾကေသာ္လဲ…”

ထိုတြင္ ဗုဒၶသည္ အာမိသပူဇာထက္ဓမၼပူဇာကို ပို၍ ႏွစ္သက္ေတာ္မူေၾကာင္းကို မဟာပရိနိဗၺာနသုတၱန္တြင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ အတိအလင္းေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ မွန္ပါ၏။ ဗုဒၶသည္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူသည္မွ (၄၅) ႏွစ္တာကာလပတ္လံုးဆံုးမထိုက္သမွ် ေဝေနယ်တို႔ကို ဆံုးမေတာ္မူ၍ လူနတ္နိဗၺာန္ သံုးတန္ေသာခ်မ္းသာကို ထိုက္တန္စြာရရွိေစေတာ္မူၿပီးသည့္ေနာက္ မလႅာမင္းတို႔၏ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္ေတာ္ဝယ္ ေျမာက္အရပ္သို႔ ေခါင္းရင္းျပဳကာခင္းထားအပ္ေသာ သလြန္ေတာ္ျမတ္၌ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူရန္အလို႔ငွါ လက္ယာနံေတာင္းျဖင့္ ျမတ္ေသာေလ်ာင္းစက္ျခင္းကို ျပဳေတာ္မူေလသည္။

ထိုေရာအခါ ဗုဒၶကိုၾကည္ညိဳၾကကုန္ေသာ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းတို႔သည္ နတ္၌ျဖစ္ေသာ ပန္း, နံသာတို႔ျဖင့္လည္းေကာင္း၊နတ္ေစာင္းပတ္သာ တူရိယာတို႕ကို တီးခတ္ သီဆိုကာျဖင့္လည္းေကာင္း ဗုဒၶကို ပူေဇာ္ၾကေလသည္။ထိုအခါ ဗုဒၶသည္ အရွင္အာနႏၵာကို ေခၚေတာ္မူၿပီးလွ်င္…

“''အာနႏၵာ အင္ၾကင္းပင္အစံုတို႔သည္အခါမဲ့ ပြင့္ေသာပန္းတို႔ျဖင့္ ပင္လံုးကြၽတ္ပြင့္လ်က္ ရွိကုန္၏၊ ထို (အင္ၾကင္းပင္)တို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားကို ပူေဇာ္သည့္အေနျဖင့္ ပန္းတို႔ကို ျမတ္စြာဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္ထက္သို႔ၾကဲျဖန္႔ကုန္၏၊ လႊမ္းလ်က္ ၾကဲျဖန္႔ကုန္၏၊ မျပတ္မစဲ ၾကဲျဖန္႔ကုန္၏။

မႏၵာရဝမည္ေသာ နတ္ပန္း (ထင္ရွားပန္း) တို႔သည္လည္းေကာင္းကင္မွ က်လာကုန္၏၊ ထို (ပန္း) တို႔ကိုလည္း (နတ္တို႔သည္) ျမတ္စြာဘုရားကို ပူေဇာ္သည့္အေနျဖင့္ျမတ္စြာဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္ထက္သို႔ ၾကဲျဖန္႔ကုန္၏၊ လႊမ္းလ်က္ ၾကဲျဖန္႔ကုန္၏၊ မျပတ္မစဲၾကဲျဖန္႔ကုန္၏။

နတ္၌ျဖစ္ေသာ စႏၵကူးနံ႕သာမႈန္႔တို႔သည္လည္း ေကာင္းကင္မွက်လာကုန္၏၊ ထို (စႏၵကူးနံ႕သာမႈန္႔) တို႔ကိုလည္း (နတ္တို႔သည္) ျမတ္စြာဘုရားကိုပူေဇာ္သည့္အေနျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္ထက္သို႔ ၾကဲျဖန္႔ကုန္၏၊ လႊမ္းလ်က္ၾကဲျဖန္႔ကုန္၏၊ မျပတ္မစဲ ၾကဲျဖန္႔ကုန္၏။

နတ္တူရိယာတို႔ကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရားကိုပူေဇာ္သည့္အေနျဖင့္ ေကာင္းကင္၌ တီးမႈတ္လ်က္ရွိကုန္၏။ နတ္သီခ်င္းသံတို႔သည္လည္းျမတ္စြာဘုရားကို ပူေဇာ္သည့္အေနျဖင့္ ေကာင္းကင္၌ ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိကုန္၏။
အာနႏၵာ ဤမွ်ေလာက္ (ပူေဇာ္မႈ) ျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားကို အ႐ိုအေသျပဳသည္ မမည္ေသး၊အေလးျပဳသည္ မမည္ေသး၊ ျမတ္ႏိုးသည္ မမည္ေသး၊ ပူေဇာ္သည္ မမည္ေသး၊ ပသသည္ မမည္ေသး” ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။


“ဓမၼအက်င့္ျမတ္ျဖင့္ ပူေဇာ္ပါ”

ထို႔ေနာက္ဗုဒၶသည္ “အာနႏၵာအၾကင္ရဟန္းျဖစ္ေစ ရဟန္းမိန္းမျဖစ္ေစ ဥပါသကာျဖစ္ေစ ဥပါသိကာမ ျဖစ္ေစ (ေလာကုတၱရာ)တရားႏွင့္ ေလ်ာ္ေသာ တရားကိုက်င့္လ်က္ေန၏၊ ေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ကိုက်င့္လ်က္ေန၏၊တရားႏွင့္ေလ်ာ္စြာ က်င့္လ်က္ေန၏၊ ထိုသူသည္ အျမတ္ဆံုးပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ျမတ္စြာဘုရားကို အ႐ိုအေသျပဳသည္ မည္၏၊ အေလးျပဳသည္ မည္၏၊ျမတ္ႏိုးသည္ မည္၏၊ ပူေဇာ္သည္ မည္၏၊ ပသသည္ မည္၏” ဟု သူႏွစ္သက္ေသာ ပူေဇာ္ျခင္းကို အတိအလင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူေလသည္။


မွန္ပါ၏။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ျမတ္သည္ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ေျခေတာ္ရင္း၌ လဲေလ်ာင္းေတာ္မူလ်က္ ရွစ္ပါးေသာအေၾကာင္းအဂၤါျပည့္စံုစြာျဖင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကို ဆုေတာင္းေတာ္မူခဲ့သည္မွာ ပန္းနံသာတူရိယာဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕ေတးသံသာမ်ားျဖင့္ ပူေဇာ္ခံေတာ္မူလို၍ မဟုတ္ခဲ့ေခ်ၿပီ၊ အာမိသပူဇာျဖင့္အပူေဇာ္ခံယူေတာ္မူလို၍ ပါရမီေတာ္ျမတ္တို႔ကို ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူျခင္း မဟုတ္ခဲ့ေခ်ၿပီ။

စင္စစ္အားျဖင့္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကိုရရွိရန္ထိုက္တန္သည့္ သီလေတာ္ျမတ္တို႔ကို ျဖည့္က်င့္ျခင္း၊ ဓုတင္အက်င့္ျမတ္တို႔ကိုေဆာက္တည္ျခင္း၊ သမထ-ဝိပႆနာတရားမ်ားကို ပြါးမ်ားၾကျခင္းတည္းဟူေသာ အၿငိမ္းဓာတ္ကိုရလိုသသူ နတ္လူတို႕၏  ပုဗၺဘာဂပဋိပဒါအက်င့္ျမတ္ အက်ိဳးငွါသာ ပါရမီေတာ္တို႔ကို ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္ေလသည္။

ထို႕ေၾကာင့္ပင္ မဟာပရိနိဗၺာနဓာတ္ျဖင့္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေတာ္မူအံ့ဆဲဆဲအခါ ေလ်ာင္းေတာ္မူရာ သလြန္ေတာ္ထက္မွေန၍ “အာနႏၵာ ထို႕ေၾကာင့္ ဤ (သာသနာေတာ္)၌ (ေလာကုတၱရာ) တရားႏွင့္ ေလ်ာ္ေသာ တရားကိုက်င့္လ်က္ ေနကုန္အံ့၊ ေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ကိုက်င့္လ်က္ ေနကုန္အံ့၊ တရားႏွင့္ ေလ်ာ္စြာ က်င့္လ်က္ေနကုန္အံ့ဟု ဤသို႔ႏွလံုးသြင္းလ်က္ သင္တို႔ က်င့္ၾကံအားထုတ္ရမည္ အာနႏၵာ''ဟု မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့ေလသည္။

ပစၥည္း လာဘ္လာဘ အာမိသထက္ အက်င့္ျမတ္ဓမၼကို အေလးဂရုျပဳေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင့္သာသနာေတာ္၌ ဓမၼပူဇာ၏ သေဘာကိုထဲထဲဝင္ဝင္ သိျမင္ေအာင္ႀကိဳးစားၿပီးလွ်င္၊ ဆြမ္းေတာ္တင္ ပန္းေတာ္ကပ္၊ ဓမၼကထိကအား နဝကမၼျဖင့္ပူေဇာ္စသည့္ အာမိသပူဇာျဖင့္ ပူေဇာ္ရံုမွ်ျဖင့္ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္မေနၾကဘဲ၊ ဘုရားရွင္ႏွစ္သက္ေတာ္မူသည့္ ဓမၼပူဇာ အက်င့္ျမတ္ျဖင့္ ပူေဇာ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေတာ္မူၾကပါကုန္စို႔ ဗုဒၶဘာသာ ကလ်ာဏႏြယ္ဝင္ သူေတာ္စင္ သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္းတို႔..။


က်မ္းကိုး။   ။ အဂၤုတၳိဳရ္ ပါဠိေတာ္- အ႒ကထာ၊ ခုဒၵကပါဌအ႒ကထာ၊သုတ္မဟာဝါအ႒ကထာ- ဘာသာဋီကာ၊ ပါဠိေတာ္ ျမန္မာျပန္၊ သေျပကန္ပရိတ္ၾကီးနိႆယသစ္၊ မင္းပူးဆရာေတာ္ ဦးၾသဘာသ၏ ေတမိယ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးဝတၳဳ

ေမတၱာျဖင့္
အရွင္ဝိသာရဒ (ရမၼာဝတီ)

No comments: