Sunday, January 20, 2013

ေလွ်ာ့သင့္တာလည္းေလွ်ာ့ပါမွ

ကိုထူး ။   ။ ဆရာေတာ္၊ အလုပ္မ်ားေနပါသလားဘုရား..။

အရွင္ ။   ။ မမ်ားပါဘူး ကိုထူး၊ ဘယ္ကေနလွည့္လာတာလဲ..။

ကိုထူး ။   ။ ဘႀကီးသာေမာင္ဆီက ငွါးထားတဲ့စာအုပ္ကေလးေတြ ျပန္သြားေပးရာကေန လွည့္လာတာပါ ဘုရား..။

အရွင္ ။   ။ အင္း.. ဦးသာေမာင္ႀကီးလည္း စာေတြအေတာ္ဖတ္တဲ့သူပါပဲ..။

ကိုထူး ။   ။ ဘႀကီးသာေမာင္က စာလည္းဖတ္တယ္၊ တရားလည္း အားထုတ္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ သူေျပာတာေတြက နည္းနည္းမ်ား လြဲေနသလားလို႔ ထင္မိတယ္ဘုရား..။

အရွင္ ။   ။ အလို.. ဘာေၾကာင့္ပါလိမ့္..။

ကိုထူး ။   ။ သူေျပာတာက ခုေနာက္ပိုင္း အျပင္အာရံုေတြကို နည္းႏိုင္သမွ် နည္းေအာင္ပဲ ေနေတာ့တယ္တဲ့ ဘုရား..။

အရွင္ ။   ။ အင္း.. အဲဒီေတာ့..။

ကိုထူး ။   ။ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ ဘာမွ ျပန္မေျပာခဲ့ပါဘုရား၊ ဒါေပမယ့္ စိတ္ထဲမွာေတာ့ “ဘယ့္ႏွယ္၊ အာရံုနဲ႔ဘာဆိုင္လို႔လဲ၊ အာရံုဆိုတာ ဒြါရေျခာက္ေပါက္မွာ ႀကံဳသလို က်ေနမွာပဲ၊ ထိန္းခ်ဳပ္လို႔ ရတာမ်ိဳးလည္းမဟုတ္၊ နည္းေအာင္လုပ္ဖို႔လိုသလား၊ တကယ္ဆို အာရံုနဲ႔ မဆိုင္ဘူး၊ ေယာနိေသာ မနသိကာရ- အေယာနိေသာမနသိကာရ တို႔နဲ႔ပဲဆိုင္မွာေပါ့” ဆိုၿပီး စိတ္ထဲကေတာ့ သိပ္ဘဝင္မက်ဘူးေပါ့ဘုရား။

အရွင္ ။   ။ အင္း..၊ ဆက္ပါဦး..။

ကိုထူး ။   ။ အဲဒါပါပဲ ဘုရား၊ ဆရာေတာ္ေကာ ဘယ္လိုသေဘာရပါသလဲ၊ တပည့္ေတာ္ထင္တာေတြ မွန္သလား၊ လြဲသလား စဥ္းစားေပးပါဦးဘုရား။

အရွင္ ။   ။ အင္း.. ဦးဇင္းနားလည္လိုက္တာက ဒကာႀကီး ဦးသာေမာင္ေျပာတာက (အသက္ရွင္သန္ဖို႔ အတြက္) တကယ္မလိုအပ္တဲ့ အျပင္အာရံုေတြကို ေလွ်ာ့ခ်တာကို ေျပာတယ္လို႔ သေဘာက်ပါတယ္။ ဥပမာ- အပ်င္းေျပဆိုၿပီး မွီဝဲၾကတဲ့ ေဆးလိပ္၊ ကြမ္းယာ စတာေတြကို ေလွ်ာ့ခ်လိုက္တာမ်ိဳး၊ အရက္ေသစာကို ေရွာင္ၾကဥ္လိုက္တာမ်ိဳး၊ ဥပုသ္သည္ေတြမွာဆိုရင္ ညေနစာ မစားပဲ ေနလိုက္တာမ်ိဳးေတြေပါ့။

ကိုထူး ။  ။ ေအာ.. မွန္ပါ့ဘုရား၊ အမႈကိစၥနည္းေအာင္ လုပ္တဲ့သေဘာေပါ့ဘုရား။

အရွင္ ။   ။ တစ္ခါ နားအတြက္ က်ျပန္ေတာ့လည္း သီခ်င္းေတြ နားမေထာင္ေတာ့ သလိုမ်ိဳး ၊ ႏွာေခါင္းအတြက္ က်ျပန္ေတာ့လည္း ေရေမႊးဘာညာ မသံုးေတာ့သလိုမ်ိဳး၊ အစားအေသာက္ က်ျပန္ေတာ့လည္း ဘယ္ငါးနဲ႔မွ ဘယ္ဟင္းနဲ႔မွ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ မရွိေတာ့ပဲ မွ်တရံုေလာက္သာ စားေသာက္ေနထိုင္ သြားေတာ့သလိုမ်ိဳးေတြေပါ့။

ကိုထူး ။   ။ မွန္ပါ့ဘုရား။

အရွင္ ။   ။ အဲဒါကိုပဲ ျပင္ပအာရံုေတြကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေလွ်ာ့ခ်တယ္လို႔ ဆိုလိုခ်င္ပံုရပါတယ္၊ တကယ္ေတာ့ အသက္ရွင္သန္မႈအတြက္ တကယ္မလုိအပ္တဲ့ အရာေတြ (unnecessary things for survival) ကို ေလွ်ာ့ခ်လိုက္တာမ်ိဳးေပါ့။

ကိုထူး ။  ။ သေဘာေပါက္ပါၿပီဘုရား၊ အသက္ရွင္သန္ဖို႔အတြက္ တကယ္မလိုအပ္၊ ဇိမ္ခံရံု သက္သက္မွ်သာျဖစ္တဲ့ အသံုးအေဆာင္ (luxury goods) ေတြကို ေလွ်ာ့ခ်လိုက္တဲ့ သေဘာေပါ့ဘုရား။

အရွင္ ။   ။ ဟုတ္တယ္..၊ အဲဒါေတြကိုေလွ်ာ့ခ်လိုက္ျခင္းသည္ တနည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂ အက်င့္ကို ေတာ္လွန္လိုက္တာပါပဲ။

ကိုထူး ။   ။မွန္ပါ့ဘုရား။ ဒီသေဘာအထိ သက္ေရာက္မွန္း ခုမွပဲ သတိထားမိပါေတာ့တယ္ဘုရား။
…………………………………………………………………..

အရွင္ ။   ။ ေနာက္.. ဓမၼသေဘာမွာ ကိုထူးေျပာခဲ့သလို အာရံုနဲ႔ဘာဆိုင္လို႔လဲ၊ ေယာနိေသာမနသိကာရ- အေယာနိေသာမနသိကာရ (ႏွလံုးသြင္းမွန္မႈ- မမွန္မႈ) တို႔ကသာ အေရးႀကီးတယ္ ဆိုတာသည္လည္း အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိသာမွန္တယ္၊ အကုန္မမွန္ေသးဘူး။

ကိုထူး ။   ။ ဆက္ပါဦးဘုရား။

အရွင္ ။   ။ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္ကို ၾကည့္ပါ။ ကမၼ႒ာန္း ဘယ္လိုအားထုတ္ရမယ္ ဆိုတာေလာက္သာ ေဟာေတာ္မူထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္လိုေနရာကို ေရြးပါဆိုတာမ်ိဳးလည္း ပါေသးတယ္။

ကိုထူး ။   ။ ေတာအရပ္၊ သစ္ပင္ေအာက္၊ ဆိတ္ၿငိမ္ရာအရပ္ေတြကို ညႊန္ျပေတာ္မူထားတာ ေတြ႔ရ ပါတယ္ဘုရား။

အရွင္။   ။ ဒါ ဘာကို ေျပာသလဲဆိုရင္ အျပင္းစားအာရံုေတြကို တြန္းလွန္ဖို႔ဆိုရာမွာ ႏွလံုးသြင္း မွန္ရံုေလာက္နဲ႔ လံုေလာက္ခ်င္မွ လံုေလာက္မယ္။  ေရွာင္သင့္တာေတြကို ေရွာင္ရမယ္၊ ေလွ်ာ့သင့္ တာေတြကို ေလွ်ာ့ရမယ္လို႔ ဆိုလိုရာေရာက္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ကမၼ႒ာန္းကို အားထုတ္ခါစ (beginner) သမားေတြအတြက္ ေရွာင္သင့္တာကို ေရွာင္ဖို႔ လံုးဝလိုအပ္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ႏွလံုးသြင္း ဘယ္ေလာက္ပဲ မွန္ပါတယ္ဆိုဆို၊ အာရံုတရားေတြက တအားေႏွာင့္ယွက္လာရင္ တြန္းလွန္ႏိုင္ဖို႔ ခက္တတ္ေသးလို႔ပဲ။

ကိုထူး ။   ။ မွန္ပါ့ဘုရား။

အရွင္ ။   ။ အဲသလို ဆိတ္ၿငိမ္ရာေတြကို ညႊန္ျပရတယ္ဆိုတာကလည္း အသံသည္ သမာဓိရဲ႕ အေႏွာင့္အယွက္တစ္ခု ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါပဲ။ အဲဒါကို ဝိသုဒၶိမဂ္က ‘သဒၵ ကဏၬကတၱာ စ်ာနႆ- အသံသည္ စ်ာန္၏ ဆူးေျငာင့္ခလုတ္ ျဖစ္လို႔ပါပဲ ’ လို႔ မိန္႔ေတာ္မူတယ္။

ကိုထူး ။   ။ မွန္ပါ့ဘုရား။

အရွင္ ။   ။ ဆိုေတာ့ ဆက္စဥ္းစားမယ္..၊ အသံေလာက္ပဲလား ဆိုေတာ့…။

ကိုထူး ။   ။ အာရံုေျခာက္ပါးလံုးပါဘုရား။

အရွင္ ။   ။ ဟုတ္တယ္ ထင္ေခြသူမသီခ်င္းသံေၾကာင့္ စ်ာန္ေလွ်ာခဲ့ရတဲ့ ရေသ့ေတြရွိသလို၊ ရူပါရံုေၾကာင့္ စ်ာန္ေလွ်ာခဲ့ရတဲ့ ရေသ့ေတြလည္းရွိတယ္။ ဥပမာမယ္.. မုဒုလကၡဏမိဖုရားႀကီးရဲ႕ အဆင္းရူပါရံု (ဝိသဘာဂအာရံု)ေၾကာင့္ စ်ာန္ေလွ်ာခဲ့ရတဲ့ အေလာင္းေတာ္ ဟရိဓဇ ရေသ့မ်ားလိုေပါ့။ ထိုနည္းတူစြာ အနံ႔ေၾကာင့္၊ အရသာေၾကာင့္၊ အေတြ႔အထိေၾကာင့္စ်ာန္ေလွ်ာခဲ့ရသူေတြလည္း ရွိမွာပါပဲ။

ကိုထူး ။   ။ မွန္ပါဘုရား။

အရွင္ ။   ။ အဲဒါကို တစ္ဖက္ကေတြးရင္ အာရံုတရားေတြ ဖိစိလႊမ္းမိုးျခင္းခံရတဲ့အတြက္ သီလ- သမာဓိ-ပညာစခန္းကို လွမ္းမတက္နိုင္ဘဲလည္း ရွိတတ္တယ္လို႔ေကာ အဓိပၸါယ္မရေပဘူးလား။

ကိုထူး ။  ။ အဲသလို အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္ဘုရား။

အရွင္ ။   ။ ဒီေနရာမွာ ဓမၼပဒအ႒ကထာမွာလာတဲ့ ပ႑ိတသာမေဏ တရားအားထုတ္စဥ္က အေၾကာင္းကေလး သိပ္စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတယ္။

ကိုထူး ။   ။ အမိန္႔ရွိပါဘုရား။
...................................................................................


အရွင္ ။   ။ ခုနစ္ႏွစ္သားအရြယ္ ကိုရင္ကေလး ပ႑ိတ၊ တစ္ေန႔ေသာအခါ သူ႔ဆရာ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္နဲ႔အတူ ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူခဲ့ပါသတဲ့။ လမ္းမွာ ေရေျမာင္းကေလးတစ္ခုေတြ႔ေတာ့ “ဒီေရေျမာင္းနဲ႔ ဘာလုပ္ၾကတာတုန္းဘုရာ့” လို႔ သူ႕ဆရာကို ေမးတယ္။ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္က “ဒီေရေျမာင္းနဲ႔ ေရကိုသြယ္ၿပီး ေကာက္ပင္ေတြ ျဖစ္ထြန္းေအာင္ စိုက္ပ်ိဳးၾကတာေပါ့ကြဲဲ႕” လို႔ေျဖေတာ္မူတယ္။ ဆက္ေမးတယ္၊ “အရွင္ဘုရား၊ ေရမွာ သိတတ္တဲ့ စိတ္ ရွိပါသလား” တဲ့။ “ေရမွာ သိတတ္တဲ့စိတ္ မရွိပါဘူး ကိုရင္ရဲ႕” လို႔ ျပန္ေျဖတယ္။ “အရွင္ဘုရား၊ စိတ္မရွိတဲ့ေရကို လိုရာသို႔ေရာက္ေအာင္ သယ္ေဆာင္နိုင္ပါသလားဘုရား” လို႔ ထပ္ေမးတယ္။ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္က “သယ္ေဆာင္ႏိုင္တယ္ ပ႑ိတရဲ႕” လို႔ ျပန္ေျဖတယ္။ အဲဒီမွာ ကိုရင္ကေလးက “စိတ္မရွိတဲ့ေရကိုေတာင္ လိုရာေရာက္ေအာင္ သယ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကေသးရင္ စိတ္ရွိတဲ့လူေတြအေနနဲ႔ ကုိယ့္စိတ္ကို ကိုယ့္အလိုသို႔ပါေစၿပီးေတာ့ ရဟန္းတရားကို ဘာေၾကာင့္ အားမထုတ္ႏိုင္ရမွာလဲ” လို႔ ေတြးမိပါသတဲ့။

ကိုထူး ။   ။ အံ့ၾသစရာပါဘုရား။

အရွင္ ။   ။ နည္းနည္းေရွ႕ကို ဆက္သြားၾကေတာ့ ေလးသမားတစ္ေယာက္ ျမားကိုမီးကင္၊ မ်က္စိတစ္ဖက္ကိုမွိတ္ၿပီး ျမားကိုေျဖာင့္ေနတာ ေတြ႔ၾကျပန္သတဲ့။ အဲဒီမွာလည္း “ျမားတံမွာ သိတတ္တဲ့စိတ္ ရွိပါသလား၊” စသျဖင့္ ေမးရင္းေျဖရင္းနဲ႔ “စိတ္မရွိတဲ့ ျမားကိုေတာင္ မီးကင္ၿပီးေျဖာင့္ေအာင္ လုပ္နိုင္ၾကေသးရင္ စိတ္ရွိတဲ့သူေတြဟာ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္ ကိုယ့္အလိုသို႔ ပါေစၿပီးေတာ့ ရဟန္းတရားကို ဘာေၾကာင့္ အားမထုတ္ႏိုင္ဘဲ ရွိရမွာလဲ” ဆိုၿပီး ေတြးမိျပန္သတဲ့။

ကိုထူး ။   ။ တကယ့္ ပါရမီ့ရွင္ေတြပါဘုရား။

အရွင္ ။   ။ အဲဒီမွာ “ေက်ာင္းကိုျပန္ၿပီး တရားအားထုတ္ခ်င္တယ္ဘုရာ့” ဆိုေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ကလည္း အေႏွာင့္အယွက္ ကင္းကင္းနဲ႔ အားထုတ္ႏုိင္ေစဖို႔ သူ႔အခန္းေသာ့ကို ေပးလိုက္ပါသတဲ့။ ဒီလိုနဲ႔ ကိုရင္ကေလးသည္ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ရဲ႕ အခန္းကိုဝင္၊ မိမိခႏၶာကိုယ္ကို ဝိပႆနာတင္ၿပီး ရႈမွတ္ေနခဲ့ပါသတဲ့ ကိုထူးရဲ႕။

ကိုထူး ။   ။ မွန္ပါဘုရား။

အရွင္ ။   ။ ဒီမွာ ဦးဇင္းတို႔ ေဆြးေႏြးလိုရင္းအခ်က္ေတြကို ေရာက္လာပါၿပီ။ ကိုရင္ကေလး တရားအားထုတ္ေနေတာ့ သိၾကားမင္းနဲ႔ စတုမဟာရာဇ္နတ္မင္းႀကီးေလးပါးဆင္းလာၿပီး ဆူဆူညံညံ ေအာ္ျမည္ တတ္တဲ့ ငွက္ေတြကို အေဝးကို ေမာင္းထုတ္ေပးၾက သတဲ့။ သိၾကားမင္းရဲ႕အမိန္႔နဲ႔ ေနနတ္သား လနတ္သားေတြကလည္း ေနဝန္းလဝန္းေတြကို ေရွ႕ဆက္မသြားေအာင္ တားထားၾကရသတဲ့။ သိၾကားမင္းကိုယ္တိုင္ကလည္း တံခါးမွာသြားေနၿပီး ေစာင့္ေရွာက္ေပးပါသတဲ့။

ကိုထူး ။  ။ ဘုန္းရွင္ကံရွင္ေတြပါဘုရား။

အရွင္ ။   ။ အင္း..၊ ဘုန္းရွင္ကံရွင္ဆို ကႆပဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္တုန္းဆီက ျမသပိတ္ရခဲ့တဲ့ စာေရးတံဆြမ္းဒါယကာ မဟာဒုတ္ဆိုတာ ခု တရားအားထုတ္ေနတဲ့ ကိုရင္ပ႑ိတေလာင္းလ်ာေပါ့ ကိုထူးရဲ႕။

ကိုထူး ။   ။ ေအာ.. သိပါၿပီဘုရား။ ဘုန္းကံႀကီးမားသူေတြကို နတ္သိၾကားေတြ ကေတာင္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးၾကရတာပဲေပါ့ ဘုရား။

အရွင္ ။   ။ သိၾကားတင္ဘယ္ကမလဲ၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ေသာ္မွ သနားေစာင့္ေရွာက္ ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္မူရပါတယ္ ကိုထူးရဲ႕။ ၾကည့္..။ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္က ကိုရင္ကေလး ဆာေနရွာေရာ့မယ္ဆိုၿပီး ငါးၾကင္းသားဟင္းနဲ႔ဆြမ္းကို ယူလာေတာ့.. အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကိုရင္ကေလးက မဂ္ဖိုလ္သံုးဆင့္ ရင့္လုိ႔ အနာဂါမ္အဆင့္တိုင္ ေပါက္ေျမာက္ေနၿပီတဲ့။ ဆက္အားထုတ္ရရင္ တစ္ထိုင္တည္းနဲ႔ ရဟႏၱာျဖစ္နိုင္စရာရွိတာကို ဘုရားရွင္က ျမင္ေတာ္မူတဲ့အတြက္ ရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ရဲ႕ ေက်ာင္းတံခါးမုခ္ကေန ေစာင့္ၿပီး အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ကို ပုစၦာေတြေမးေတာ္မူတယ္။ ပုစၦာအေမးအေျဖလည္းဆံုးေရာ ကိုရင္ကေလးလည္း ရဟႏၱာျဖစ္၊ ကိုရင္ကေလးလည္း ဆြမ္းဘုဥ္းၿပီးေရာ ေနဝန္းလဝန္းေတြလည္း ခ်က္ခ်င္း မြန္းလြဲသြားပါသတဲ့။

ကိုထူး ။   ။ ကုသိုလ္ရွင္မ်ားအေၾကာင္း ၾကားနာရတာ အားရစရာခ်ည္းပါပဲဘုရား။

အရွင္ ။   ။ အင္း.. ဒီေနရာမွာ ဦးဇင္းေျပာလိုရင္းက အာရံုတရားေတြ ဖိစိလႊမ္းမိုးျခင္းခံရရင္ သီလ- သမာဓိ-ပညာ စခန္းေတြမွာ ေပါက္ေျမာက္သင့္သေလာက္ မေပါက္ေျမာက္နိုင္ပဲ ရွိတတ္တယ္။ အဲဒီအာရံုတရားေတြကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကျဖစ္ေစ မိတ္ေဆြေကာင္းေတြက ကူညီေစာင့္ေရွာက္ၾကလို႔ျဖစ္ေစ ေလွ်ာ့ခ်ထားနိုင္ခဲ့ရင္၊ တဖက္မွာလည္း ေယာနိေသာမနသိကာရ ရွိမယ္ဆိုရင္ သီလ-သမာဓိ-ပညာ စခန္းေတြကို တက္လွမ္းတဲ့အခါ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ တက္လွမ္းႏိုင္ဖို႔ရာသာ ရွိတယ္ ဆိုတာကို ေျပာလိုရင္းပါပဲ။

ကိုထူး ။  ။ ေက်းဇူးႀကီးလွပါတယ္ဘုရား။ ေယာနိေသာမနသိကာရရွိရင္ လံုေလာက္ၿပီလို႔ထင္ထားခဲ့တာ မျပည့္စံုေသးမွန္းသိပါၿပီဘုရား။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဆရာေတာ္ေတြက ဉာဏ္မမွီရင္ မေဝဖန္ဖို႔ ေျပာၾကတာပါပဲဘုရား။ ဘၾကီးသာေမာင္ကိုလည္း စိတ္ထဲက ျပစ္မွားမိသမွ် ေတာင္းပန္ လိုက္ပါဦးမယ္ဘုရား။

အရွင္ ။   ။ ေကာင္းပါၿပီ ကိုထူးေရ။ ဘုရားအဆံုးအမေတာ္ေတြက အင္မတန္သိမ္ေမြ႔ပါတယ္။ အေကာက္အယူေနရာ က်ဖို႔ အင္မတန္အေရးႀကီးပါတယ္။ သဒၶါနဲ႔ သတိကို လက္ကိုင္ထား၊ ဝိရိယစိုက္၊ သမာဓိရွိရွိ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ေလးနဲ႔  အသိပညာရွိရွိနဲ႔ သြားၾကရမွာေပါ့၊ ကဲ.. ဒီေန႔ ဒီေလာက္ဆို ေတာ္ၾကဦးစို႔။

ကိုထူး ။   ။ သာဓု သာဓု သာဓုပါဘုရား..။

ေမတၱာျဖင့္
အရွင္ဝိသာရဒ (ရမၼာဝတီ)


No comments: