Monday, February 18, 2013

လူ႔ကပ္ပါးအႏၱရာယ္မွ ကာကြယ္ျခင္းေၾကာင့္ ေမတၱာေခါင္းပါးသူဟု ဆိုထိုက္-မဆိုထိုက္

ျခင္တစ္ေကာင္က မိမိကိုလာကိုက္ရာ၌ ထိုျခင္ကိုမရိုက္သတ္ဘဲ လႊတ္ေပးလိုက္ရံုမွ်ျဖင့္ ေမတၱာတရား အစစ္ဟု ေခၚႏိုင္မည္-မေခၚႏိုင္မည္၊ သူအလိုရွိေသာ ေသြးကို ေပးမေသာက္ေစပဲ ေမာင္းထုတ္လိုက္သျဖင့္ သူ႔အစာ အာဟာရကို ျဖတ္ေတာက္ရာ ေရာက္သျဖင့္ ေမတၱာတရား ေခါင္းပါးသူ စာရင္းသို႔ သြင္းသင့္သည္-မသြင္းသင့္သည္ ဟူေသာ ေမးခြန္းမ်ားကို ေျဖၾကားရန္အတြက္ ျခင္ဥပမာမွ်ျဖင့္လံုေလာက္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ အကယ္၍မ်ား ျခင္အစား က်ားတစ္ေကာင္ေကာင္ကသာ မိမိထံခ်ည္းကပ္လာမည္ဆိုလွ်င္ မည္သို႔ျပဳရမည္နည္း။ ေမတၱာရွင္ၾကီးအျဖစ္ ထိုက်ား၏အလိုဆႏၵအတိုင္းပင္ အစားခံလိုက္ရေတာ့မည္ေလာ ? စဥ္းစားၾကရေပလိမ့္မည္..။

စင္စစ္ ေမတၱာထားႏိုင္ျခင္းႏွင့္ ကူညီကယ္ဆယ္ျခင္းတို႔သည္ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ဆက္စပ္မႈရွိေသာ္လည္း အခါခပ္သိမ္း ဆက္စပ္ေနသည္ေတာ့ မဟုတ္ေပ။ သူတစ္ပါးတို႔၏ အလိုဆႏၵကို ျပည့္ဝေအာင္ ကူညီျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္မွသာ ေမတၱာစစ္ဟု သတ္မွတ္ႏိုင္မည္ဟုဆိုလွ်င္လည္း အလိုၿပိဳင္ေနသူ သတၱဝါတို႔၏ သေဘာဆႏၵကို တစ္ထပ္တည္းက်ေစရန္ (ထပ္တူညီေစရန္) ပထမဆံုး ႀကိဳးစားၾကရမည္သာ ျဖစ္ေလသည္။ သို႔ရာတြင္ မိမိထံမွ တစ္စံုတစ္ခုကို အလိုရွိ၍ အလိုၿပိဳင္ဆိုင္ေနၾကသူ သတၱဝါတိုင္း၏ အလိုဆႏၵအသီးသီးတို႔ကို ထပ္တူညီေစရန္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သူဟူ၍ကား ေရွးကလည္းမရွိခဲ့၊ ယခုလည္းရွိမည္မထင္၊ ေနာင္လည္းရွိလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။

ဥပမာအားျဖင့္ ဘုရားေလာင္းေဝႆႏၱရာ ဇာတ္ေတာ္ကို ကိုးကားၾကည္႔ၾကပါမည္။ မင္းၾကီးသည္ မိုးေခါင္၍ ဒုကၡေရာက္ေနၾကရွာေသာ ကလိဂၤတိုင္းသား တို႔အား နာဂပစၥယာဆင္ျဖဴေတာ္ကို လွဴလိုက္၏။ သို႔ရာတြင္ သူ႔တိုင္းသူျပည္သားတို႔၏ အျမင္တြင္ မင္းႀကီးေဝႆႏၱရာသည္ ကိုယ့္တိုင္းသူျပည္သား တို႔အေပၚ ေမတၱာတရားေခါင္းပါးသူအျဖစ္ ရႈျမင္ခံခဲ့ရ၏။ ထို၏အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ လူသူအေရာက္အေပါက္ နည္းလွစြာေသာ ဝကၤဘာေတာင္သို႔ ျပည္ႏွင္ဒဏ္အေပးခံခဲ့ရ၏။ မင္းႀကီးေဝႆႏၱရာသည္ သူ႔တိုင္းသူျပည္သားတို႔ ရႈျမင္ခဲ့ၾကသကဲ့သို႕ ေမတၱာတရား ေခါင္းပါးသူ ျဖစ္ခဲ့ပါသေလာ။ ဆိုလိုသည္မွာ သတၱဝါတိုင္း၏ အလိုဆႏၵအသီးသီးတို႔သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ ထပ္တူညီႏိုင္ၾကမည္မဟုတ္ကား မဟုတ္ေခ်။ သို႔ဆိုလွ်င္ ေမတၱာစစ္စစ္ ရွိသူျဖစ္ရန္ မည္သူ၏အလိုကို မည္သို႔ျဖည့္ဆည္းေပးၾကမည္နည္း။


မာဂ႑ီမိသားစုႏွင့္ ဘုရားရွင္

ဒုတိယဥပမာအားျဖင့္ မာဂ႑ီမိသားစုတို႔အား တရားေဟာေတာ္မူခဲ့ရမႈကို ဆက္လက္ ေလ့လာၾကည့္ၾက ပါမည္။ ကုရုတိုင္းတြင္ မာဂ႑ီဟု အမည္တြင္ေသာ မိသားတစ္စုရွိသည္။ အဖမာဂ႑ီက သူ႔သၼီးကို သားမယားအျဖစ္ လက္ခံရန္ ျမတ္စြာဘုရားအား ေပးအပ္သည္။ ျမတ္စြာဘုရားက “ပုဏၰား-မာရ္နတ္မင္း၏ သမီးသံုးေယာက္ကိုမွ် ငါဘုရားအလိုမရွိခဲ့။ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္ ျပည့္ေနတဲ့ မာဂ႑ီသူငယ္မကို ဘယ္မွာ အလိုရွိပါ့မလဲ။ သင့္သမီး မာဂ႑ီကို ေျချဖင့္ပင္ မထိလိုပါ” ဟု မိန္႔ဆို ျငင္းပယ္လိုက္သည္။ တရားေဟာျပသည္။ တရားအဆံုး၌ ပုဏၰားႀကီးႏွင့္ ပုေဏၰးမတို႔သည္ တရားထူးရသြားၾကသည္။

အမိမာဂ႑ီ၊ အဖမာဂ႑ီ တို႔သည္ ဤစကားႏွင့္ ဤတရားကို ၾကားနာရပါမွ တရားထူးရနိုင္မည့္ သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ တစ္ဖက္ကၾကည့္လွ်င္ ဤတရားကိုေဟာလိုက္ပါက သမီးျဖစ္သူမာဂ႑ီ၏ သူ႔အလွကို ခ်ိဳးခ်ိဳးဖဲ့ဖဲ့ ေျပာရက္ေလျခင္းဟူေသာ အျမင္ျဖင့္ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႔ခံရမည့္အျဖစ္၊ ထိုသို႔ရန္ၿငိဳးမဖြဲ႔ထိုက္ မဖြဲ႔အပ္ေသာ ဘုရားရွင္ကို ရန္ၿငိဳးဖြဲ႔တိုက္ခိုက္သျဖင့္ ပစၥဳပၸန္ သံသရာႀကီးစြာေသာ ဆိုးက်ိဳးတို႔ကို ခံရမည့္အျဖစ္တို႔ကိုလည္း ဘုရားရွင္ ျမင္ေတာ္မူသည္။ မည္သို႔ရွိေစ ဘုရားရွင္သည္ ထိုတရားကိုေဟာေတာ္ မူခဲ့သည္သာျဖစ္ေလသည္။ ထိုသို႔ေဟာခဲ့ ျခင္းေၾကာင့္ အမိမာဂ႑ီႏွင့္ အဖမာဂ႑ီတို႔ သစၥတရားကို သိျမင္ခြင့္ရခဲ့ၾကသကဲ့သို႔ သမီးျဖစ္သူမာဂ႑ီသည္လည္း ဘုရားရွင္ကို ရန္ၿငိဳးထားတိုက္ခိုက္ခဲ့မႈေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္သံသရာ ႀကီးစြာေသာ ဆိုးက်ိဳးကို ရင္ဆိုင္ခဲ့ရေလသည္။ သမီးမာဂ႑ီ ဘက္မွၾကည့္၍ ဘုရားရွင္ကို ေမတၱာတရား ေခါင္းပါးသူအျဖစ္ စြပ္စြဲရမည္ေလာ။

စင္စစ္ ဘုရားရွင္တို႔မည္သည္ သိႏိုင္ျမင္ႏိုင္ေသာဉာဏ္ရွိ၍ ကၽြတ္ထိုက္သသူႏွင့္ သိႏိုင္ျမင္ႏိုင္ေသာ ဉာဏ္မရွိ၍ မကၽြတ္ထိုက္သူတို႔ယွဥ္လာလွ်င္ (မကၽြတ္ထိုက္ ေသးသူမ်ားကို မသနား၍ကားမဟုတ္) ကၽြတ္ထိုက္သသူမ်ားကိုသာ အေလးဂရုျပဳေတာ္မူၾကရိုးသာ ျဖစ္ေလသည္။ အေၾကာင္းကား၊ သံသရာ၌ က်င္လည္ၾကရဦးမည့္သူမ်ားအတြက္ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲဆိုသည္မွာ အဆန္းမဟုတ္၊ ထိုဝဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ေရးသည္သာ အဆန္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ ထို႔ေၾကာင့္ သံသရာ၌လည္ရဦးမည့္ သမီးမာဂ႑ီ အေပၚ ေမတၱာတရား ကင္းမဲ့သည္ မဟုတ္ေသာ္ျငားလည္း ကၽြတ္တမ္းဝင္မည့္ အမိမာဂ႑ီႏွင့္ အဖမာဂ႑ီ တို႔ကို ပိုမိုအေလးဂရုျပဳေတာ္မူ၍သာ ထိုတရားေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ေလသည္။


ကမၼဝါစာျဖင့္ ႏွင္ထုတ္ျခင္းေၾကာင့္

ထ႔ိုျပင္တစ္ေၾကာင္းမွာလည္း ေမတၱာတရားႏွင့္ပတ္သက္၍ ပရိတ္ရြတ္ျခင္းအမႈ၊ ကမၼဝါရြတ္ျခင္း အမႈတို႔အထိ ျဖန္႔က်က္ စဥ္းစားသင့္ၾကသည္။ ေဆြးေႏြးပါဦးမည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ဒကာ/မတို႔သည္ မိမိတို႔ေနရာအိမ္၌ စိတ္မသိုးမသန္႔ ေတြ႔လာေသာ အခါမ်ိဳးတြင္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို ပင့္ဖိတ္၍ ပရိတ္- ကမၼဝါစာ ရြတ္ဖတ္ေစျခင္းတို႔ကို ျပဳေစတတ္ၾက, နာယူတတ္ၾကသည္။ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကလည္း ထိုအမႈတို႔ကို ျပဳေပးတတ္ၾကေလသည္။

စင္စစ္ ကမၼဝါစာရြတ္ဖတ္ျခင္းဟူသည္ လူကို မူးေအာင္ ေဝေအာင္ စိတ္ႏွလံုးထိတ္လန္႔ တုန္လႈပ္ေအာင္ ျပဳတတ္ေသာ အစိမ္းသရဲ ၿပိတၱာမ်ားကို ထိုေနရာမွ ႏွင္ထုတ္ျခင္း အမႈကို ျပဳၾကျခင္းပင္ျဖစ္ ပါသည္။ သို႔ေၾကာင့္ ကမၼဝါရြတ္ဖတ္ျခင္း အမႈကို ျပဳၾကေသာရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ားသည္ ထိုသတၱဝါ တို႔အေပၚ၌ ေမတၱာတရား ကင္းမဲ့သည္ဟု စြပ္စြဲခံရရာေသာအခြင့္ ဆိုက္ေရာက္လ်က္ရွိေလသည္။ ဤေနရာ၌ စာေရးသူ၏ သေဘာထား အျမင္မ်ားကို ေဆြးေႏြးတင္ျပလိုပါသည္။

နခသီခ သုတၱန္ေဒသနာေတာ္အလိုအရ ေလာက၌ မေကာင္းမႈျပဳလိုသူမရွားသကဲ့သို႔ မေကာင္းမႈကိုျပဳသည့္ အတြက္ အပါယ္သို႔သြားၾကရသည့္ သတၱဝါမ်ားလည္းမရွားပါးလွေပ။ သို႔ရာတြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္ အေနအားျဖင့္မူ ေကာင္းမႈျပဳလိုသူ ရွားလွသကဲ့သို႔ သုဂတိဘံုသို႔ သြားၾကရသည့္ သတၱဝါတို႔ကား ရွားပါး လွေလသည္။ အစိမ္းသရဲ စသည္တို႔ကား မူလကပင္ ၾကမ္းၾကဳတ္တတ္ၾကသူမ်ားျဖစ္သကဲ့သို႔ သူတို႔၏ ကမၼဇိဒၶိတန္ခိုးကေလးျဖင့္ တစ္ဖက္သားအေပၚ ညွင္းဆဲႏွိပ္စက္တတ္ၾကသူမ်ားပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုသူတို႔ႏွိပ္စက္သျဖင့္ ေကာင္းမႈျပဳရန္အေရး၌ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ၾကရေသာ သူမ်ားလည္း ရွိတတ္ၾကသည္သာျဖစ္ေလသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာျမတ္တို႔ အလိုအားျဖင့္ ပထမတြင္ ထိုသူမ်ိဳးတို႔ ရွိသည္ဟု တတ္အပ္ျမင္ျခင္း၊ တစ္ဆင့္ၾကားသိရျခင္း (သို႔မဟုတ္) ယံုမွားသံသယ ရွိျခင္းမ်ား ရွိပါက ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္၊ ရတနသုတ္ ပရိတ္ေတာ္၊ ဓဇဂၢသုတ္ပရိတ္ေတာ္၊ အာဋာနာဋိယသုတ္ ပရိတ္ေတာ္မ်ားကို ဦးစြာရြတ္ဖတ္ ၾကရေလသည္။ ထိုပရိတ္ေတာ္မ်ားကို ရြတ္ဖတ္ျခင္းျဖင့္ ထိုသူတို႔ စိတ္ႏွလံုးႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔သြားေသာ္ေကာင္း၏။ မရခဲ့ေသာ္ ပဗၺာဇနိယ ကမၼဝါစာစသည္ကို ရြတ္ဖတ္၍ ႏွင္ထုတ္ျခင္းအမႈကို မလြဲမေရွာင္သာ ျပဳၾကရေလသည္။ ထိုသို႔ျပဳရာ၌လည္း လက္လြတ္စပယ္ ျပဳၾကရသည္ကားမဟုတ္ေသး၊ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အစိုးပိုင္သူတို႔ထံ သင့္ေလ်ာ္ရာ ေနရာကို ေတာင္းခံေနထိုင္ႏိုင္ၾကေစဖို႔ အမိန္႔ေတာ္ျပန္ၾကရေပေသးေလသည္။

တကယ္စင္စစ္တြင္ ဤအရာမ်ိဳး၌လည္း အေပၚ၌ဆိုခဲ့ၿပီးေသာ မာဂ႑ီမိသားစု ဥပမာကဲ့သို႔ပင္ မွတ္ယူသင့္ၾကေပသည္။ မေကာင္းမႈျပဳမည့္သူမ်ားႏွင့္ ေကာင္းမႈျပဳမည့္သူမ်ား ယွဥ္လာလွ်င္ ေကာင္းမႈျပဳၾကမည့္ သူမ်ားကို စြမ္းႏိုင္ရာက ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးၾကျခင္းသည္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ ဝတၱရားတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သင့္ေလသည္။


အသက္ကို ကာကြယ္ၾကရမည္

မိမိတို႔၏ အသက္ေသြးတို႔ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ၾကရန္မွာ သတၱဝါတိုင္း၏ တာဝန္ပင္ျဖစ္ေလသည္။ ထိုသို႔မကာကြယ္ႏိုင္ခဲ့သည့္အတြက္ ကမၻာေျမေပၚမွ ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ရေသာ သတၱဝါမ်ိဳးစိတ္မ်ားထဲတြင္ လူသားမ်ိဳးႏြယ္တို႔ မပါဝင္သင့္ေကာင္းေခ်။ ႏိုင္ရာစားေလာကႀကီးတြင္ ကိုယ့္အသက္ေသြးကို တည္ခင္းေပးႏိုင္သည္ေလာက္သည္အထိ စြမ္းရည္ႀကီးမားလွ်င္ ထိုေမတၱာမ်ိဳးကို ေမတၱာစစ္ဟု မေခၚဆိုႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့။ သို႔ရာတြင္ ထိုမွ်ေလာက္အထိ မစြမ္းႏိုင္ေသးေစကာမူ မိမိကိုယ္ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည္မွတစ္ပါး မိမိကိုလာေရာက္ တိုက္ခိုက္သူတို႔၏ အသက္အႏၱရာယ္ကို ခြင့္လႊတ္ေပးႏိုင္စြမ္းေလာက္ေသာ စြမ္းအားမ်ိဳးကိုလည္း ေမတၱာစစ္ဟုပင္ ေခၚဆိုႏိုင္ၾကမည္ ျဖစ္ေလသည္။

တစ္ေၾကာင္းမွာလည္း ကိုယ့္ေသြးသားကို ေပးႏိုင္ျခင္းသည္ ဒါနအရာသာျဖစ္၍ တဖက္သားအေပၚ ခ်မ္းသာေစလိုျခင္းသည္ ေမတၱာအရာျဖစ္ေလသည္။ ဒါနအရာႏွင့္ ေမတၱာအရာတို႔သည္ တစ္ခုကိုတစ္ခု အမွီျပဳေနၾကသည္ မွန္ေသာ္လည္း သူ႔သေဘာလကၡဏာႏွင့္သူ တစ္သီးတစ္ျခားစီ ရွိၾကေသာ တရားတို႔ ျဖစ္ၾကသည္ကို သတိျပဳၾကရေပမည္။ ရံခါ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္အေပၚ ေမတၱာမထားႏိုင္ေသာ္လည္း ဒါနမႈျပဳၾကေသာအရာမ်ိဳးရွိသကဲ့သို႔ အတိုင္းအတာအရ ဒါနမႈပင္မျပဳႏိုင္ေစကာမူ ေမတၱာထားႏိုင္ၾကေသာ အရာမ်ိဳးလည္းမ်ားစြာပင္ရွိေလသည္။

စင္စစ္တြင္ ေမတၱာဟူသည္ ဘာဝနာစာရင္းဝင္ တရားမ်ိဳးသာျဖစ္၍ ဒါန စေသာအျခားအကူအညီပင္ မရွိေစကာမူ ေမတၱာပြါးပို႔မည့္ အာရံုအျပဳခံ သက္ရွိသတၱဝါ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို အာရံုျပဳ၍ ထိုသတၱဝါ ေဘးရန္ကင္းပါေစ၊ ကိုယ္ဆင္းရဲကင္းပါေစ၊ စိတ္ဆင္းရဲကင္းပါေစ စသည္ျဖင့္ မိမိ၏စိတ္၌ ပြါးပို႔ေနရံုမွ်ျဖင့္ပင္ ေမတၱာလုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ျပီ ဟု ေခၚဆိုသတ္မွတ္ႏိုင္ေလသည္။


လူ႔ကပ္ပါးမ်ားရန္မွ ကာကြယ္ျခင္းေၾကာင့္

ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သည္ လူ႔ကပ္ပါးမ်ား၏ အႏၱရာယ္ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႕ေနရသည္ ။  ျခင္ထူထပ္ေပါမ်ား၍ ငွက္ဖ်ားျဖစ္ပြါးမႈႏႈန္းျမင့္မားေသာ အရပ္ကို ငွက္ဖ်ားဇံုဟု သတ္မွတ္သကဲ့သို႔ သတ္မွတ္ရည္ညႊန္းရလွ်င္  ျမန္မာႏိုင္ငံသည္လည္း လူ႕ကပ္ပါးမ်ား အထူးေသာင္းက်န္းရာ  လူ႔ကပ္ပါး အႏၱရာယ္ဇံုႀကီးတစ္ခုအေနသို႔ ဆိုက္ေရာက္လ်က္ရွိေလသည္။ ျခင္သည္ လူ၏ အေသြးအသားကို စုပ္ၿမိဳ၍ ငွက္ဖ်ားေရာဂါကိုျပန္႔ႏွံ႕ေစနိုင္သကဲ့သို႔၊ လူ႔ကပ္ပါးမ်ားသည္လည္း  ျမန္မာတိုင္းရင္းသားမ်ား၏ သားပ်ိဳ သမီးပ်ိဳ အေသြးအသားမ်ားကို စုပ္ၿမိဳ၍ မိစၦာဝါဒေရာဂါဆိုးကို ျပန္႔ႏွံ႕ေစနိုင္စြမ္းရွိေလသည္။ ဦးေႏွာက္ထဲကို ငွက္ဖ်ားေရာဂါပိုး ဝင္ေရာက္ျခင္း ခံရလွ်င္ ကေယာင္ကတမ္း ရူးႏွမ္းကာေသၾကရသကဲ့သို႔၊ လူ႔ကပ္ပါးတို႔၏ မိစၦာဝါဒဆိုးမ်ား ဖိစီးလႊမ္းမိုးျခင္း ခံရသူမ်ားသည္လည္း အယူေကာင္းေဖာက္ျပန္၍ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ရန္ျပဳမည့္ အရူးအႏွမ္းမ်ားအျဖစ္ကို ေရာက္ရွိပ်က္ျပားၾကရသည္သာ ျဖစ္ေလသည္။

ျခင္အႏၱရာယ္ကို ျခင္ေထာင္၊ ျခင္ဇကာ၊ ျခင္ေဆးေခြမ်ားျဖင့္ ကာကြယ္ၾကရသကဲ့သို႔၊ လူ႔ကပ္ပါးမ်ား အႏၱရာယ္ကိုလည္း အသိပညာ၊ ဥပေဒ၊ စသည္တို႔ျဖင့္ ကာကြယ္ၾကရေပသည္။ မိမိေသြးသားကို စုပ္ၿမိဳရန္လာေသာျခင္ကို မရိုက္သတ္ပဲ ေမာင္းထုတ္ရံုမွ်ျဖင့္ ပါဏာတိပါတကံကို က်ဴးလြန္ရာေရာက္သည္ မဟုတ္။ သူ႔အာဟာရကို ျဖတ္ေတာက္ရာေရာက္သျဖင့္ အကုသိုလ္အမႈကို က်ဴးလြန္ျခင္းျဖစ္သည္ဟုလည္း မယူဆထိုက္။ စင္စစ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ သကၤန္းကိုခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့ရင္း ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားစြာထဲတြင္ ကိုယ္အဂၤါကိုလံုၿခံဳေစရန္အျပင္၊ ျခင္, မွက္ စေသာ အႏၱရာယ္မွ ကာကြယ္ရန္ဟူေသာ အခ်က္လည္း ပါဝင္ေနသည္ကို ျမင္မိေအာင္ ၾကည့္ၾကရမည္သာ။

ဤမွ်ဆိုလွ်င္ လူ႔ကပ္ပါးမ်ားႏွင့္ အေရာင္းအဝယ္ အဆက္အဆံမျပဳျခင္းေၾကာင့္ အကုသိုလ္လံုးဝ မျဖစ္နိုင္ေၾကာင္း မွတ္ယူႏိုင္ၾကေလာက္ေပၿပီ။ ျခင္ေဆးကို သံုးသူတိုင္း ျခင္ကိုေသေစလို၍ သံုးသည္ကားမဟုတ္၊ မိမိေနရာအခန္းမွ ထြက္ေျပးရံုမွ် သံုးသူမ်ားအဖို႔ ပါဏာတိပါတကံအျပစ္သို႔ မည္သို႔မွ်မေရာက္ႏိုင္ေလ။ ထိုနည္းတူစြာ လူ႔ကပ္ပါးမ်ားအႏၱရယ္မွ ကာကြယ္ရန္အတြက္ ျပ႒ာန္းသင့္သည့္ ဥပေဒမ်ားျပ႒ာန္းျခင္း၊ အေရာင္းအဝယ္ အဆက္အဆံ ျဖတ္ေတာက္ျခင္းမ်ားကို ျပဳရံုမွ်ျဖင့္လည္း ပါဏာတိပါတကံသို႔ မည္သို႔မွ် မေရာက္နိုင္ေလ။

စင္စစ္ ဤသို႔ကာကြယ္ျခင္းသည္ ထိုျခင္ေကာင္၊ လူ႔ကပ္ပါးေကာင္မ်ားအေပၚ ေမတၱာေခါင္းပါး၍မဟုတ္၊ ကုသိုလ္အမႈ၌ ေမြ႔ေလ်ာ္ကာ ကုသိုလ္အမႈကို  ျပဳမည့္သူမ်ားကို အကာအကြယ္ေပးရန္ အတြက္ မွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။ မွန္၏၊ တရားဓမၼကိုေလးစားေသာ ရိပ္သာၾကီး မ်ားတြင္ ျခင္ဇကာမ်ား ၊ ျခင္ေထာင္မ်ား၊ ျခင္ေဆးေခြမ်ားကို ေတြ႔ရျခင္းသည္  ျခင္ေကာင္မ်ားအေပၚ ေမတၱာေခါင္းပါး၍ မဟုတ္၊ တရားအလုပ္ကို အားထုတ္ေနၾကသည့္ ေယာဂီမ်ားကို ကာကြယ္ေပးရန္မွ်သာျဖစ္ေလသည္။ ထိုသို႔ျပဳမူျခင္းေၾကာင့္လည္း ေမတၱာေခါင္းပါးသူဟု မဆိုထိုက္ေလ။

ကုသိုလ္အမႈ၌မေမြ႔ေလ်ာ္၊ အကုသိုလ္အမႈ၌သာ ေမြ႕ေလ်ာ္ေသာ လူ႔ကပ္ပါးေကာင္မ်ား၏ အႏၱရာယ္ကို ကာကြယ္ျခင္းသည္လည္း ထိုသူမ်ားအေပၚ ေမတၱာေခါင္းပါး၍မဟုတ္၊ တန္ဖိုးႀကီးလွသည့္ လူ႔ဘဝတြင္ တစ္ရက္တစ္မနက္ပင္ ေနရေနရ၊ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ကုသိုလ္ျပဳခြင့္ရခ်င္သည့္ အဖိုးတန္လူ႔ေလာကကို ကာကြယ္ေပးရန္မွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။ နိဂံုးခ်ဳပ္ဆိုရပါလွ်င္ မေကာင္းမႈျပဳမည့္ သူမ်ားႏွင့္ ေကာင္းမႈျပဳမည့္ သူမ်ား ယွဥ္လာလွ်င္ ေကာင္းမႈျပဳၾကမည့္သူမ်ားကို စြမ္းႏိုင္ရာက ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးၾကျခင္းသည္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ ဝတၱရားတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သင့္ေလသည္။

“သူေတာ္ေကာင္းဓာတ္၊ တရားျမတ္၊ လႊမ္းပတ္ကမၻာ တည္ပါေစ..”

ေမတၱာျဖင့္
အရွင္ဝိသာရဒ (ရမၼာဝတီ)

1 comment:

Aunty Tint said...

ဥပမာမ်ားနဲ႔ အက်ယ္တ၀င့္ရွင္းျပသြားတဲ့အတြက္ မိမိကိုယ္ကို အႏၲရာယ္ မျဖစ္ေစရန္ ကာကြယ္ျခင္းဟာ တစ္ဖက္သားအေပၚ ေမတၱာေခါင္းပါးျခင္းေၾကာင့္ မဟုတ္ အကုသိုလ္လုပ္ရပ္မ်ား မဟုတ္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္ နားလည္သြားပါတယ္ဘုရား။
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစသား။

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္